Jumaat, 7 Oktober 2011

mabuk tasik..

hype..samalam ada bengkel di putrajaya berkaitan dengan tasik2 di malaysia...hmm..tak nak cerita sgt pasal pengisian dalam bengkel tu,coz nnt nampak mcm serius sgt entry kali ni...huhu...cume nak share pengalaman naik cruise *aik..tulisan besar?-nampak benar jakunnya...kat tasik putrajaya...untuk pusing separuh tasik mengambil masa lebey kurang sejam...aku ingat naik bot kat laut je wat aku mabuk...tapi naik kat tasik pun still mabuk..pening berpusing..mujur tak wekkkk!!mcmn nak pi pulau!??ermm..tasik tu dibangunkan sejak dr tahun 1996 dan ianya berasal dari sebatang sungai iaitu sungai langat..lanjutan dri misi tun mahathir untuk membuat sebuah bandar yang berair,maka tasik buatan tersebut dibina..ianya berkeluasan kira2 650 hektar dengan kedalaman lebih kurang 15-18 meter*macam wikipedia lak...=p..air tasik tu dah mencapai tahap I..memang bersih...thumbs up to perbadanan putrajaya...=).tahukah anda bahawa dibawah tasik berkenaan terdapat terowong a.k.a track untuk monorail??aku mcm tak caya...very well planning...cuma tak de coach je..ianya terpaksa ditangguhkan dulu atas sebab2 yang dirahsiakan..=)*tak de lah...aku pun tak tau sbb ap..dan kalau ada yang perasan ada sebuah jambatan yang seolah2 tergantung yang design nye agak gah juga sebenarnya adalah laluan untuk monorail bahagian darat...kalau sume tu dah siap dan beroperasi putrajaya akan menjadi sebuah bandar gergasi setanding dengan tokyo dan yokohama...pembangunan pun sekarang still giat dijalankan dimana lebey banyak dr sektor private dan komersil...wah...!!!harap nusajaya akan begini suatu hari nnt...putrajaya pun ambil masa hampir 20 tahun untuk jadi seperti sekarang...=)..tp semalam tak amik banyak gambar atas kelalaian penulis untuk mengecas bateri kamera...cuaca pun hujan..ni ada lah beberapa keping yang aku snap dr dalam cruise...ni dah agak mabuk sebenarnya...kesian aku..hukhuk...=p
masjid besi
kpkt~~bangunan baru..tak yah pi damansara lagi pasni...=)    
masjid putrajaya
agak2 kalau aku kata kat venice org percaya tak??hheeee...tapi hujan lak..venice hujan ke??=p
istana selangor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

apa kata kamu??