Selasa, 7 Mei 2013

bersalin ditemani suami

"awak, hsa asben dah boleh masuk dalam labour room tau...awak nak masuk tak kalau saya bersalin nanti??"hahaha...soalan yang aku dah tau jawapannye...saje je mengusik wak poji...aku tak tahu lah dia ni spesis apa...muka garang, tapi tengok darah boleh nak pitam...hari tu kat umah mak dia, anak sedara dia jatuh, gusi habis berdarah, konon nak jadi penyelamat, lepas nampak darah terus dia lepaskan budak tu, lepas tu pening nak pitam...adei..
waktu lahirkan umar dulu, hsa tak benarkan suami temankan isteri bersalin, so waktu tu dia terlepas.hehehe..tapi disebabkan aku dalam lr selama 8jam, nurse benarkan dia masuk 2kali untuk menjenguk aku...serius bila wak poji masuk je, aku terus jadi tak kuat...tetiba air mata ni laju je mengalir...sayu bila dipujuk minta bersabar dan bertenang...bila dia keluar boley je aku cool..ntah lah..memang aku cepat menangis kalau tengah dalam keadaan sakit ada orang yang aku sayang tunjuk caring kat aku...rasa sebak dan tersentuh sangat2...dari belum kawin pun kot...kalau time sakit or kesusahan, mak caring pun aku dah touching...time tak de duit ke kalau mak tanye ada duit ke tidak pun aku dah berjurai....macam kurang kasih sayang lak kan...hahhaha...tapi sebenarnye sebab terlebey kasih sayang...so, kita memang cepat touching dengan orang yang kita sayang...
jadi aku tak dapat bayangkan kalau wak poji ada kat sebelah...kalau ada, aku harap aku tak jadi mengada-ngada sangat, dan kalau tak de pun aku tak de hal..janji dia setia tunggu aku kat luar...=)..tapi naluri kata aku bersalin czer...uishhh...sebab waktu umar dulu pun doc dah pesan kalau 2nd baby lagi besar memang kena czer sebab tulang bukaan rahim aku kecil, boleh buat baby tersangkut...wallahhualam...semoga dipermudahkan olehNya.

kalau posisi macam ni, mn ada nampak darah kot..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

apa kata kamu??