Jumaat, 31 Mei 2013

masalah sembelit semasa berpantang

tajuknye agak kelakar dan mungkin pada sesetengah orang ianya agak meloyakan...tapi terimalah hakikat kebanyakan ibu yang berpantang akan mengalami masalah ini...aku??hahaha...kalau diingatkan kembali memang kelakar tapi pada detik itu, ianya memang sangat menyeksakan..hampir dua minggu kot terpaksa menanggung derita dimana semakin hari semakin siksa..hanya orang yang mengalaminye saje yang tahu betapa siksanya...rasa lebih sakit dari bersalin...nak teran lebih2 takutkan jahitan tertetas...nak tunggu je, memang dah berdiri bulu roma nak menahannya...so, mcm-mcm ubat aku try, satu pun tak jalan...dah lah dalam masa tu aku berulang alik ke spital...dalam perjalanan terhentak2..terpaksa tahan perut dan tahan montot...hahaha...duduk pun tak selesa...akhirnya abang aku suggestkan guna ubat cucuk kat montot sebab bini dia dulu pun sembelit...seriau juga nak mencucuk...tapi beranikan diri sebab dah tak tahan benor..lepas cucuk nak dekat sejam aku betapa kat toilet..at last...setel....hahaha...
untuk yang ke-2 ni aku harap tak de lah masalh ni...hmmm..tapi tak tau lah..sebab dalam keadaan normal pun aku memang jenis tak lawas..so, memang standby je lah kot...=)

penyelamat..ekeke

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

apa kata kamu??