Jumaat, 7 Jun 2013

37 minggu.excited.neves

alhamdulillah..hari ni da 37 minggu...bayi yang matang untuk hidup sendiri bermula pada minggu ini...so, kena get ready kalau-kalau si kecil nak kua awal..mudah2an Allah mendengar permintaan dari hambaNya yang kerdil ini...mohon agar baby keluar awal, selamat dan mudah...sungguh tak sabar dan mengujakan...walaupun neves sebab nak bertentang mata nak tengok rupa paras si cantek
kecil yang selesa duduk di perut besar ni..=).

persiapan biasa-biasa saja memandangkan peruntukan hingga hujung tahun ni berkurang..kami bersiap sederhana saja...byk yang recyle abang umar punye...adalah 4-5 pasang persalinan baru untuk sikecil...sarung-sarung bantal, tilam semua DIY...ha..jangan tak percaya aku yang jahit...wlaupun ramai yang kata tak elok menjahit pada saat ini, tapi keinginan aku begitu kuat untuk jahit sendiri...100% hand made..no mesin...sungguh tradisioanal..bukan aku nak degil dengan teguran2 tu semua...cuma aku pun tak tau, nape aku betul2 excited nak buat sendiri...jahit simple2 je...tak de ropol2 pun...tapi tetap bangga sebab ini yang pertama...hadiah untuk si kecil..cewah...hihi.

keadaan aku sekarang??hmm...ok2 je..cuma serius cepat sgt penat..caya or tak caye basuh pinggan pun peluh berjurai mcm nak apa...nak berjalan pun siksa...mungkin berat sangat badan ni...berat aku semalam check up dah 84kg...hmm...tu yang tak balance nak bergerak..bukan mcm penguin lagi...dah macam dugong da ni...tak pe mudah2an lepas bersalin dapat kembali normal..tu azam aku...moga azam tu sama kuat macam aku jahit sarung tilam...ekekeke...harapan...

keadaan baby semuanya ok..dah beradaa di laluan, tinggal nak 'kemas diri' je bak kata orang dulu-dulu...barang/beg spital semua dah standby..sekarang ni asyik dok blogwalking tengok pengalaman orang bersalin...ngeri, tak sabar semua bercampur baur...moga semua dipermudahkan...amin...

fuhhh..tersandar membawak badan



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

apa kata kamu??