Khamis, 4 Ogos 2011

family day~~~~

welcome2!!
hihihi..rasa dah terlewat dua minggu kalu nak bercerita pasal family day...tak pe lah erk...22-24julai opis aku wat family day kat Gambang Resort...seronok sangat!excited sebab dapat jenjalan jauh ciket keluar dari negeri Johor..jarang berjalan jauh...kul 9am aku,encek suami,umar,emak,abah, and syamil bertolak..kitorang lalu mersing...kul 12 kitorang makan tengahari kat dewan jubli intan mersing...sponsored by majlis daerah mersing...tengkiuq2..sedap2 lauknye..lepas tu, abah n encek suami solat jumaat kat masjid ape tak sure namanya,tapi kat jalan mersing-endau...dalam pukul 2lebey kitorang gerak ke Gambang..lalu jalan muadzam..sunyi jep..ingat nak lalu pekan,tapi makcu aku kata lalu muadzam dekat ciket...tp aku still rasa jauh, sebab tak sabar nye pasal...hihi...sampai kat gambang dalam kul 5 lebey...check in..masuk bilik apartment dua bilik...not bad..sgt selesa..aku memang sgt suggest kalu nak bercuti secara berkeluarga pegi lah kat sana..rate apartment pun ok lah..ley tong2 kalu pi ramai...kat sana ada xtvt outdoor...patutlah ramai giler org yang menginap kat sana...byk gile agensi yang wat event kat situ..jungle tracking,paint ball bla..blaa...dalm hutan..bla..bla..ssume ade...hari tu aktiviti bebas...mak li aku datang join lepak kat apartment..riuh rendah jdnye..plus 4 orng anak..sure jiran sebelah bingit je sbb kitorang memekak kat balkoni...mak..biasalah kalu dah jumpe adik beradik dia..mcm2 cerita keluar...huhuhu..
2nd day-pepagi lepas sarapan,semua peserta berkumpul kat padang untuk acara senam robik n sukeneka..encek suami masuk tarik tali...agak lawak...huahua...sure kalah..hihii..lepas habis acara tu,kitorang masuk kat waterpark...manusia punyer lah ramai...huhuu...sampai rasa mcm nak termuntah..dengan cuaca yang panas terik...aku dah cam surender nak balik bilik..tak tahan...nak cari port sume penuh...las2 kitorang lepak kat tepi longkang belakang pondok...mujur bwh pokok...umar dah tertido2...mujur...lepas solat zuhur,baru aku turun ke air...hihi..dah masuk air,lupa lak pasal cuaca panas terik..bes sgt...paling bes part keliling river...tang ombak tu yang sgt bes..main gelongsor kanak2 je..tak berani nak naik yang tinggi tu..kanak2 nye pun aku dah rasa mcm nak hilang nyawa...gegel.....maen air tak hengat..kul 5 lebey kelua dr water park...rasa tak larat sangat..penat main air...
malam tu ada majlis perpisahan..bos aku pindah majlis perbandaran paser gudang...huhuhu...sedih gak..sebab dia bos yang sgt bes..mlm tu ad bbq,penyampaian hadiah n cabutan bertuah...aku??dapat voucher jusco rm100 n kfc rm20...ok lah kan...sape nak bagi...huhu..
malam tu tido tak berapa nak nyenyak..aku rasa penangan ombak kot..aku muntah2 n berak2 saket perut membuang...lemah yang amat...esok pagi time untuk balik...aku tak larat nak dukung umar...sume sendi2 aku lemah...dalam kul 8lebey kot,kitorang check out...balik singgah mersing...mak nak bersihkan umah dia..nnt puasa tak penat sgt...tapi aku,tido je...huhuu...umar?seb bek dia sporting,tak meragam...gerak dr mersing lepas asar n sampai jb dalam kul 8 lebey...singgah pi makan kat skudai...sampai umah dalam sepuluh lebey...esok terus amik mc...tak larat giler...sekian...hehehe...
balkoni apartment...
tarik jangan tak tarik
ngan dak syamil

abah,mak n syamil dalam waterpark
besss wooo.....hihi
kepenatan..dua2 tengah ngadap aku yang sgt tak larat..tp still sempat snap..heee

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

apa kata kamu??