Rabu, 14 November 2012

menyesal tak sudah...

disebabkan hari ni ramai yang bercuti, jadi aku kat opis ni melayan perasaan berganda-ganda...mata dah naik bengkak, hati dah mula pedih...menahan sebak teringatkan dan terbayangkan muka budak kecik yang menahan sedu sebab kena marah ngan incridible hulk ni...huhuhu..
situasinya, bila aku baru je lepas basuh baju dan memasak, cepat-cepat bersiap nak kelua balik kg. pekan nenas...tengah terkejar-kejar, si umar pun sibuk berkemas, ambil mug atas meja, dan confirm2 lah tangan dia tak kuat nak angkat sebab air milo penuh lagi dalam mug tu, jadi kesimpulannya, air tu tumpah lah atas karpet...mula tu macam tak nak marah, sebab memang salah aku,  tak letak tempat tinggi cket mug tu...tapi tetiba macam nak mendengki dia..aku cekak pinggang, besarkan mata....mulut dia tak putus2 kata "ayo..tat tayyo..."makin lama, makin sayu...tak bergerak selangkah pun...bila aku pergi je dapur nak amik kain lap, terus dia menangis macam nak apa...adeii...siannya..rupanya dia pendam rasa time aku tenung dia lama2...jahatnye ibu ko ni dik...terus aku lari, peluk dan pujuk dia....dia peluk aku kuat-kuat...takut gamaknye tengok ibu dia macam hulk...nak ketawa pun ada, sebab dengki sampai anak takut...wak poji dah jeling aku semacam sebab dengki budak tu tak hengat....takut gak, kalau dia lak yang jadi hulk..dalam keta umar senyap dan peluk je aku...dan aku tersangat touching dan rasa bersalah...sob...sob..sob...ni sambil menaip, sambil berjurai sebab terbayang cemik bibir comel dia menahan tangis semalam...uuwwwaaa...!!!tak nak dia letak perasaan takut kat aku...sebab kalau takut, buatkan dia jadi tak ikhlas dengan kita...cukuplah rasa hormat, kerana hormat akan wujudnya kasih dan sayang..wah...ada?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

apa kata kamu??