Khamis, 10 Januari 2013

permulaan 2013.

hari ni dengan rasa bangga dan bersyukur kepada Nya kerana nama aku disebut dari panel sumber manusia SUK johor untuk memberi anugerah perkhimatan cemerlang tahun 2011...terima kasih juga kepada jabatan sebab mencalonkan nama aku...cewah...bagi ucapan lak...sangat teruja sebab sepanjang 4 tahun berkhidmat akhirnya ianya diiktiraf...hadiah agak lumayan...rezeki anak...alhamdulillah...agak terkejut bila nama aku dipanggil...tapi reaksi kawan2 sume juga teruja, jadi aku assume diorang juga bersetuju dengan pemilihan ni...harap tak de yang tak berpuas hati...rezeki korang insyaAllah akan menyusul nanti..

dalam keadaan gumbira tiba2 dapat panggilan dari kak miza..kawan kat opis bakaj...bagitau pen.jurutera dia dapat surat kena transfer ke opis aku...maknanya aku akan keluar dari opis sekarang ni sebab penjawatan untuk pen. jurutera kat sini hanya sorang je...dalam hati sangat excited...itu ialah diantara wishlist aku untuk tahun ni...dalam masa yang sama perasaan berdebar yang amat sangat persis nak interview...jantung bergerak laju...aku akan ditempatkan dimana???persoalan yang tak terjawab2 sampai habes lunch hour... penantian memang satu penyeksaan...

lepas lunch hour bos interkom mintak masuk bilik dia...tapi perkara lain yang dibincangkan...sebelum nak keluar aku beranikan diri tanye kot2 ada surat pertukaran untuk aku...tapi malangnya tak de...hmmm...hati dah rasa tak sedap...tak kan la terlepas pandang..surat kemasukan ada, tapi keluar nya tak ada...tak kan ada dua t.a pulak...haru betul la....nape surat tak datang serentak...

bos mintak bhgn service tanyakan kat bahagian sumber...jawapan..."ingatkan ada dua penjawatan untuk pen jurutera kat suk kerajaan tempatan...terlepas pandang...yang kosong rupenya juruteknik ea...kita tarik balik lah pertukaran tu"..okey thanks!phuiiii...penat aku menanti....tiba2 rasa nak marah lak...sibuk dengan 5s, iso bagai....sampai kerja hakiki terlepas pandang...cewahh....sangka baik je lah....hmmm...

actually ada rasa frust jugak bila tau perkara ni...memang aku nak sangat bertukar opis..selain cari pengalaman, aku nak belajar banyak benda...bukan tak bes opis sekarang ni...cuma kengkadang pembaharuan tu sangat perlu...aku tak nak untuk terlampau selesa kat sini...sentiasa di takuk lama tak de perkembangan...walaupun badan dah mengembang2..hehehe..tak de kena mengena kot....=p...

tak pe lah...rezeki aku masih disini...perbaiki apa yang tak betul...dan sentiasa positif...walau apapun ini permulaan yang baik untuk tahun 2013....semoga semuanya dipermudahkan...termasuk urusan baby dalam perut comel ni...=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

apa kata kamu??