Selasa, 8 November 2011

salahkah jika aku mahu kurus??..(*_*)

sila baca tajuk entry ini dengan nada yang paling sadis...hehehe...macam nak kena pelampang je kan...tapi tu lah sebenarnya...salah ke kalau kita nak kurus??seperti di pandang sinis dan dijadikan bahan lawak lak...kalau tak tahan telinga, sure tak menjadi...so, kena kuat!kerana aku ditakdirkan menjadi seorang yang akan makan dan terus makan jika makanan siap terhidang depan mata..*takdir ke??kui..kui....sebenarnya,badan berat agak mendatangkan masalah pada aku...badan jadi berat mcm susah nak bergerak, nafas pun selalu sangkut2..tido pun kengkadang berdengkur..krohh..kroh...bising!baju banyak yang dah macam sarung nangka...dan badan pun rasa tak fresh..mungkin tak get use dengan situasi mcm ni..sebab badan naik mendadak lepas bersalin...eh, kawen...*walaupun sebenarnya waktu sekolah dulu badan aku mcm badak jugak...(waktu sekolah tak guna banyak tenaga, dah kawen ni perlukan banyak tenaga..nak jaga anak,jaga suami...penat tau...=p)...so, langkah awal ialah membawa sebotol air masak 1.5liter sebagai bekalan ke tempat kerja...minum dan terus minum...kerana fakta mengatakan air masak membantu kita menyingkir lemak dari badan...wahwahwah...so, program diet aku untuk kali ni *nampak sgt banyak kali cuba berdiet..=p..ialah kurus tanpa ubat-ubatan...harap berhasil!kita tengok berat 2 minggu lagi k!!hari ini berat 67kg *dengan bangganya..choi!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

apa kata kamu??